Huur betalen

U vindt op deze pagina veel gestelde vragen en antwoorden over het betalen van uw huur.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

U moet de huur op de eerste van de maand betaald hebben. Tenzij u een machtiging voor automatische incasso per de 15e van de maand heeft afgegeven. Dan geldt dit niet.

Ik heb problemen om mijn huur te betalen. Kunnen jullie mij helpen?

U kan contact opnemen met ons klantadviescentrum via ons telefoonnummer 0168-350000. Samen kan er gekeken worden naar ondersteuning en/ of een duurzame oplossing.

Wat doen jullie met mijn bankrekeningnummer?

Uw bankrekeningnummer wordt verwerkt zodat wij betalingen kunnen terugleiden naar u. Ook hebben wij deze nodig in het geval van een overschot en terugbetaling van bijv. servicekosten.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Dit mag alleen als u een machtiging voor automatische incasso op de 15e van de maand heeft afgegeven.

Ontvang ik elke maand een rekening voor het betalen van de huur?

Heeft u een machtiging voor automatische incasso afgegeven? Dan ontvangt u geen huurrekening. Maakt u geen gebruik van automatische incasso? Dan ontvangt u de huurrekening per post of per email.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

U kunt betalen per automatische incasso. Vul hiervoor het machtigingsformulier voor automatische incasso in. Hierop geeft u ook aan of u de huur op de 1e of de 15e van de maand afgeschreven wil hebben. U kunt de huur ook zelf overmaken. De huur moet dan op de 1e van de maand bij Woonkwartier binnen zijn. Ons rekeningnummer is NL96RABO0346740444. Geef in de omschrijving aan om welk adres en welke maand het gaat. U kunt de huur ook per pin op een van onze kantoren betalen. Wij kunnen u ook elke maand uw huurrekening per email versturen. Bij deze email zit ook een betaallink waarmee u meteen via Ideal kunt betalen.

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Neem hiervoor telefonisch (via ons telefoonnummer 0168-350000) of per e-mail (info@woonkwartier.nl) contact met ons op. Wij storten het teveel betaalde bedrag dan zo spoedig mogelijk aan u terug.

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Ja, maar u kunt de huur alleen per pin betalen. Contant betalen is niet mogelijk.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Nee dat is niet mogelijk. U kunt het wel per pin betalen.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Ja dat mag. Graag ontvangen wij daarover van te voren wel een bericht van u. Zodat we bij een nieuwe huurmaand uw betaling gelijk kunnen verwerken.

Ik wil mijn huur via automatische incasso betalen. Hoe regel ik dat?

U kunt op verschillende manieren een wijziging doorgeven van uw betaalwijze: 

  • U kunt wijzigingen telefonisch aan ons doorgeven.
  • U kunt een machtigingskaart invullen op een van onze vestigingen.
  • U kunt uw wijziging ook per e-mail doorgeven. Dan hebben wij wel een kopie van uw bankpas nodig. Geef in uw e-mail dan ook aan of u de huur op de 1e of 15e van de maand afgeschreven wil hebben.

Wat is de kale huur?

De kale huur betreft alleen de kosten voor het daadwerkelijke huren en niet voor bijkomende kosten zoals gas, water en licht of administratiekosten.