Servicekosten

U vindt op deze pagina veel gestelde vragen en antwoorden over servicekosten.

Veel gevraagd over Servicekosten

Kan ik huurtoeslag aanvragen voor servicekosten?

Voor meer informatie over huurtoeslag verwijzen wij u naar www.belastingdienst.nl.

Kunnen jullie de servicekosten verhogen?

Ja, dit kan. De servicekosten de u betaalt zijn voorschotten. Elk jaar worden deze voorschotten op basis van de kosten van het verbruik van vorig jaar aangepast. Wij proberen dit zo zuiver mogelijk in te schatten. Hiermee voorkomen we dat u na afloop een hoog bedrag moet bijbetalen.

Hoe betaal ik de servicekosten?

Dit bedrag is opgenomen in uw maandelijkse huur. U betaalt dit dus elke maand tegelijkertijd met de huur.

Wat valt er precies onder servicekosten?

Dit verschilt per woning. In uw huurcontract leest u waarover u servicekosten betaalt. Ook staan de servicekosten beschreven in de brief over de jaarlijkse huurprijsaanpassing. Deze ontvangt u elk jaar in april.

Ontvang ik jaarlijkse een afrekening voor servicekosten?

Ja, deze ontvangt u per post ieder jaar voor 1 juli.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten ontvangen, maar ik ben het niet eens met het bedrag. Wat kan ik doen?

U kunt hiervoor schriftelijk bezwaar indienen. Dit doet u via www.mijnwoonkwartier.nl. Of stuur uw bezwaar per e-mail naar info@woonkwartier.nl of per post.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten ontvangen en ik moet bijbetalen. Kan ik hiervoor een betalingsregeling afsluiten?

Ja, onder bepaalde voorwaarden is dat mogelijk. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op via ons telefoonnummer 0168-350000.

Ik heb een afrekening van mijn servicekosten ontvangen en ik krijg geld terug. Wanneer ontvang ik het geld op mijn rekening?

Blijkt uit de afrekening dat u teveel voorschot heeft betaald? Dan ontvangt u het teveel betaalde bedrag binnen 6 weken na ontvangst van de afrekening op uw rekening terug.