Uitschrijven als woningzoekende

U vindt op deze pagina veel gestelde vragen en antwoorden voor het uitschrijven als woningzoekende.

Veel gevraagd over Uitschrijven als woningzoekende

Ik heb mijn inschrijving niet op tijd verlengd en nu ben ik uitgeschreven als woningzoekende. Kan dit worden teruggedraaid?

Als u de verlenging te laat betaalt, wordt u uitgeschreven. U krijgt daarover bericht. Bent u korter dan twee jaar uitgeschreven? Dan kunt u zelf uw inschrijving herstellen via Klik voor Wonen, daar in te loggen, de stappen te doorlopen en de kosten via iDEAL te betalen. De uitschrijving wordt dan automatisch ongedaan gemaakt. Bent u langer dan twee jaar uitgeschreven? Dan kunt u de uitschrijving niet meer herstellen. Daarmee vervalt ook uw oude inschrijfduur. Bent u nog steeds op zoek naar een woning? Schrijf u dan opnieuw in.

Ik wil niet langer ingeschreven staan als woningzoekende. Hoe kan ik me uitschrijven?

Staat de inschrijving alleen op uw naam? Dan kunt u zelf de uitschrijving regelen bij ‘Mijn Klik voor Wonen’. Staat de inschrijving op meerdere namen, en wil u en/of uw medeaanvrager zich eerder uitschrijven? Stuur dan een verzoek tot uitschrijving met daarop jullie handtekeningen naar info@klikvoorwonen.nl.

Ik heb een woning aangeboden gekregen en geaccepteerd. Ben ik nu automatisch uitgeschreven als woningzoekende?

Ja, dan bent u automatisch uitgeschreven.

Ik ben erfgenaam van een persoon die overleden is en inschreven staat als woningzoekende. Hoe regel ik de uitschrijving?

https://www.klikvoorwonen.nl/informatie-en-contact/vraag-en-antwoord/#/node/1230