Nieuwe groep huurders ontvangt een e-mail met activatiecode

Vindt u het prettig om meer zaken digitaal met Woonkwartier te kunnen regelen? Dat kan op de vernieuwde omgeving www.woonkwartier.nl. Via de openbare website logt u vanaf 1 juni 2021 in op een beveiligde webomgeving. In deze omgeving regelt u ook buiten openingstijden uw woonzaken. Zoals een reparatieverzoek doorgeven, vragen stellen of medehuurderschap aanvragen. Dat kan via uw mobiele telefoon of tablet, maar ook op een laptop of vaste computer. U kunt uw woonzaken ook regelen door een WhatsApp bericht te sturen naar 0168 35 00 00. In dit bericht leest u hier meer over.

Donderdag 22 juli ontvangt een nieuwe groep huurders een e-mail met activatiecode
Had u nog geen geactiveerd account op het oude portaal www.mijnWoonkwartier? En is uw e-mail adres wel bekend bij ons? Dan krijgt u 22 juli een e-mail met activatiecode. Het gaat om ongeveer 5.000 huurders. Na deze ronde benaderen we per brief de huurders om hun e-mail adres op te vragen, waarvan we die nog niet hadden.

De eerste keer inloggen; hoe gaat dat in zijn werk?
U ontvangt van ons een e-mail op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Ook ontvangt u een activatiecode. Deze gegevens gebruikt u om een account aan te maken op de website.

Met deze gegevens gaat u naar www.woonkwartier.nl en klikt u op de knop ''Activeer hier uw klantportaal''. We vragen u een aantal zaken in te vullen:

  • E-mail, zoals hierboven vermeld (u krijgt daar een bevestiging van uw aanmelding binnen).
  • Herhalen e-mail.
  • Een activatiecode, zoals hierboven vermeld.

Vervolgens ontvangt u een bevestiging van uw activatie op uw e-mail adres. Klik op de link in de e-mail om de activatie van uw account af te ronden. U rondt de activatie af op www.woonkwartier.nl door uw postcode en huisnummer in te vullen. Nu kunt u de beveiligde webomgeving gebruiken. Hier vindt u een video met uitleg voor huurders om een account aan te maken.

U regelt voortaan makkelijk zelf de volgende zaken op de vernieuwde omgeving www.woonkwartier.nl:

  • Uw huurcontract bekijken of opzeggen
  • Een woningaanpassing doorgeven
  • Overlast melden
  • Woningruil aanvragen
  • Medehuurderschap aanvragen
  • Verhuurdersverklaring aanvragen
  • Een reparatieverzoek doorgeven
  • Een serviceabonnement afsluiten
  • Een betalingsregeling aanvragen
  • Uw contactgegevens bewerken
  • Vragen stellen
  • Klacht melden

Vanaf nu kunnen klanten ook vragen stellen via WhatsApp
Vanaf 1 juni zijn wij op maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 17:00 en vrijdag tussen 8:30 en 12:30 ook bereikbaar via Whatsapp. U stuurt uw bericht via uw telefoon naar ons algemene telefoonnummer 0168 35 00 00. Huurders met WhatsApp slaan ons telefoonnummer op in hun contactenlijst en kunnen vervolgens een bericht sturen via dit kanaal. U kunt WhatsApp Web gebruiken als u een vraag wil stellen via uw computer.

Alleen digitaal als u dat wilt!
U kunt ons onder werktijden altijd telefonisch bereiken. Daar verandert niets aan. Alleen als u dat zelf prettig vindt, regelt u uw zaken voortaan digitaal. Op het moment dat u het beste uitkomt! Maar het hoeft niet. Als u persoonlijk contact prettiger vindt, blijft dat mogelijk.

Meedenken met verder verbeteren van onze (digitale) dienstverlening?
Woonkwartier wilt graag de (digitale) dienstverlening blijven verbeteren. Wilt u meedenken met het verder verbeteren van onze (digitale) dienstverlening? Laat het ons weten!

Wilt u hulp bij het aanmaken van uw account?
Neem contact op met ons Klantadviescentrum, via telefoonnummer 0168 35 00 00 of info@woonkwartier.nl. U bereikt onze klantadviseurs op maandag tot en met donderdag tussen 8:30 en 17:00 uur en op vrijdag tussen 8:30 en 12:30 uur. Onze vestigingen zijn op dit moment gesloten in verband met het coronavirus. U krijgt later meer informatie over het open gaan van onze vestigingen.

Succes met het regelen van uw woonzaken!