AVG

U vindt op deze pagina veel gestelde vragen en antwoorden over de AVG.

Veel gevraagd over AVG

Hoe komt de aannemer aan mijn gegevens?

De aannemer ontvangt uw contactgegevens en gegevens over uw woning voor een reparatieverzoek of onderhoud aan uw woning. Dit mogen wij verstrekken omdat wij verplicht zijn uw woning goed te onderhouden, zoals afgesproken in de huurovereenkomst. De aannemer voert deze werkzaamheden voor ons uit.

Wat doen jullie met mijn bankrekeningnummer?

Uw bankrekeningnummer wordt verwerkt zodat wij betalingen kunnen terugleiden naar u. Ook hebben wij deze nodig in het geval van een overschot en terugbetaling van bijv. servicekosten.

Hoe krijg ik inzage in mijn gegevens?

U kunt een e-mail sturen of een schriftelijk verzoek indienen bij onze Privacy Officer. Vermeld in deze e-mail of brief minimaal uw volledige naam, geboortedatum en contact gegevens en onze privacy officer zal contact met u. 

Ik heb geen toestemming gegeven voor het delen van mijn gegevens en volgens de AVG moet dat wel

Gegevens worden alleen gedeeld in het verlengde van onze dienstverlening n.a.v. onze huurovereenkomst. U hoeft hiervoor geen toestemming te geven.

Wat voor gegevens verwerken jullie allemaal van mij?

Wij verwerken uw NAW gegevens, burgerlijke staat, bankrekeningnummer, gezinsomvang, geboortedatum, telefoonnummer en emailadres. Uw inkomens gegevens leggen wij bij het tekenen van de huurovereenkomst ook vast. Deze verwijderen wij uit ons administratie nadat ze zijn gecontroleerd voor het passend toewijzen. 

Waarvoor hebben jullie mijn gegevens eigenlijk?

Wij verwerken uw gegevens voor bijvoorbeeld het kunnen incasseren van de huur, het uitbesteden van onderhoud en wij hebben een wettelijke verplichting om uw gegevens te bewaren.

Hoe gaat Woonkwartier om met Datalekken?

Wij streven er altijd naar om volledige veiligheid van gegevens te bewerkstelligen. In het onfortuinlijke geval van een (vermoedelijk) datalek worden de Privacy Officer en de Security Officer ingelicht om een analyse te maken van de situatie en zo nodig de Autoriteit Persoonsgegevens en Betrokkene(n) in te lichten.

Ik heb een vraag over privacy.

Graag neemt onze Privacy Officer contact met u op. Stuur een e-mail met u gegevens en onze Privacy Officer neemt contact met u op (naam, adres en telefoonnumer).

Ik heb een klacht over privacy.

Wij nemen uw privacy erg serieus, graag ontvangen wij u klacht schriftelijk dit kan zowel via de  e-mail of per brief ter attentie van de Privacy Officer. Op de website bij onze Privacy Verklaring vindt u hoe dit moet.